Bij gewerkt op : 06-11-2023

Drukte bij PostNL: mogelijk loopt je pakket vertraging op

 

We ontvangen veel vragen van jullie waar de bestelling blijft. Helaas is het momenteel enorm druk bij PostNL, waardoor zendingen vertraagd worden. Voorkom teleurstelling en bestel je producten op tijd. Wij bieden je pakket in ieder geval zo snel mogelijk aan bij PostNL.

Dit zegt PostNL op hun website:

Waarom is het zo druk?

Zoals de laatste jaren steeds meer standaard is geworden, is het ook dit jaar weer enorm druk bij PostNL in deze periode van het jaar. De enorme toename van het aantal bestellingen dat verzonden dient te worden voor Black Friday, Sinterklaas, Kerstmis en zelfs daarna, zorgt voor een fikse overbelasting van het PostNL netwerk, helaas zijn vertragingen in bezorging hierdoor mogelijk.

Wij doen er als winkel alles aan om uw bestelling op tijd aan te bieden bij PostNL, en hierna doet PostNL er alles aan om uw zending zo spoedig mogelijk bij het door u opgegeven verzendadres te krijgen. Dit kan echter langer duren dan u van PostNL gewend bent, dit is helaas niet te beïnvloeden momenteel. We zouden u dan ook willen vragen om bij een vertraagde zending even geduld uit te oefenen, en de gegeven informatie op de track en trace pagina in de gaten te houden. Mocht na 4 werkdagen uw pakket nog immer niet aangekomen zijn, dan zullen we uiteraard direct voor u een onderzoek opstarten bij PostNL, bij een vertraging van 3 dagen of minder, is dit momenteel niet zinvol, het onderzoek levert dan simpelweg niets op.

Wat doen we eraan?

Natuurlijk doen we er alles aan om je pakket zo snel mogelijk te bezorgen. En bij de meeste pakketten lukt dat gelukkig ook. Maar helaas hebben we te maken met een achterstand, die we langzaam inlopen. Daarom verwerken we iedere dag nieuwe pakketten plus een deel van de achterstand. Verder zijn er door het mooie weer van de afgelopen tijd veel grote pakketten. Denk bijvoorbeeld aan tuinsets, zwembaden en barbecues. Daarvan passen er minder in onze pakketbussen.

Om de achterstand weg te werken, zetten we extra mensen in. We werken daarnaast langer door, ook in de weekends, en draaien nachtdiensten. Jammer genoeg kan het in sommige gevallen toch gebeuren dat je langer moet wachten op je pakket. Sorry als dat voor jou geldt, we hopen snel met je pakket voor de deur te staan.

Ook kan het volgens PostNL voorkomen dat de track & trace info niet klopt. We vragen je om geduld te hebben: wij hebben je pakket aangeboden, hij is dus onderweg.

Meer informatie vind je op de website van PostNL.

 

 

Vertraging door drukte bij DHL 

Houd rekening met vertraging i.v.m. drukte bij DHL 

Wegens drukte bij DHL kan het zijn dat de bezorging van je bestelling vertraging oploopt. Standaard wordt je bestelling, indien op werkdagen voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag aangeboden aan DHL. In de meeste gevallen betekent dit dat je bestelling de volgende werkdag geleverd wordt, met uitzondering van:

   • Orders besteld op vrijdag, deze worden op zaterdag bezorgd.

   • Orders besteld op zaterdag & zondag, deze worden op maandag verwerkt en dinsdag bezorgd.

   • Orders besteld tijdens feestdagen*, worden de eerstvolgende werkdag verwerkt en in de meeste       
      gevallen de werkdag daarna geleverd.

   • Orders besteld op 24 en 31 december worden verwerkt tot 13:00 uur.
     Bestellingen die na 13:00 uur geplaatst worden de eerstvolgende werkdag verwerkt en
     in de meeste gevallen de werkdag daarna geleverd.

Pakketten wordt bezorgd door DHL of PostNL. Voor pakketten ontvang je een track & trace bericht zodra wij je bestelling hebben geregistreerd bij DHL of PostNL. In dit bericht staat: Zending nog niet ontvangen of verwerkt. Zodra DHL of PostNL het pakket opnemen in het bezorgproces veranderd deze status en komt in je track & trace een indicatie van de bezorgdag- en tijd te staan.